الکتروهایو

هوش مصنوعی / الکترونیک / برنامه‌نویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقص نیورالینک Neuralink در اولین کارآزمایی انسانی!! آیا ایلان ماسک شکست خورده است؟

نقص نیورالینک Neuralink در اولین کارآزمایی انسانی!! آیا ایلان ماسک شکست خورده است؟ - سایت الکتروهایو
در این مقاله می‌خوانید:

زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

آخرین اخبار در مورد نرورالینک که شرکت فناوری عصبی ایلان ماسک(Neuralink) است نشان می‌دهد که اولین آزمایش انسانی کاشت یک تراشه مغزی بر روی یک مرد 29 ساله به نام Noland Arbaugh انجام داد. اما در این فرآیند یک نقص غیرمنتظره رخ داد که باعث شد شرکت این مشکل را اصلاح کرده و تجربه خود را از این موضوع به اشتراک بگذارد.

نقص و اصلاح نیورالینک

اینترفیس مغز و کامپیوتر نیورالینک سیگنال‌های عصبی را از طریق 1024 الکترود موجود روی 64 فیبر که نازک‌تر از یک تار موی انسان است دریافت می‌کند. با این حال، بسیاری از این فیبرها در حین آزمایش‌های انسانی برای پیوند عصبی از بافت مغز دور می‌شوند و این موضوع باعث شکست این فرآیند می‌شوند. برای حل این مشکل شرکت به سرعت وارد عمل شد و در عرض چند هفته یا چند ماه، و استفاده از اصلاح سیستم منجر به بهبودی مداوم و سریع در فرآیند شد.

خرابی دستگاه نیورالینک باعث ایجاد نگرانی‌های متعددی در جامعه ایمپلنت مغزی شد. بر طبق گزارشات، طراحی منحصر به فرد Neuralink بازه حرکتی که بافت مغز به آن نیاز دارد را ممکن نمی‌کند. ایمپلنت‌های معمولی دارای ساختاری به اندازه کافی نرم هستند که بر روی بافت مغز باقی بمانند. با این وجود عملکرد Neuralink و کارایی آن نیاز به توضیح بیشتری دارد. بنابراین، مسئله نقص به طراحی منحصر به فرد مربوط می‌شود، اما به طور کلی، شرکت نیورالینک باید ویژگی‌های محصول خود را برای تطابق با مغز انسان تغییر دهد. با این وجود، این نقص ممکن است بر آزمایش‌های انسانی گسترده‌تر در مورد امکان دریافت تأییدیه FDA تأثیر بگذارد.

آینده اینترفیس‌های مغز و کامپیوتر

با این وجود، نیورالینک ایلان ماسک همچنان به پیش بردن مرزهای فناوری ادامه می‌دهد و به دنبال مقیاس‌بندی تحقیقات فعلی خود در زمینه اینترفیس‌های مغز و رایانه برای کاربردهای جدید‌تر است. هدف این کسب‌وکار بهبود ورود متن و کنترل مکان‌نما با طراحی سیستم‌هایی برای کنترل دستگاه‌های فیزیکی، بازوهای روباتیک و حرکت روی صندلی‌های چرخدار است. امکانات ارائه شده توسط فناوری این شرکت نامحدود است و می‌تواند به طور قابل توجهی بر حرکت و عملکرد افراد مبتلا به فلج و سایر مشکلات حرکتی تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری

خرابی Neuralink در این هفته یادآوری به موقع بود بر این که مشکلات بسیاری در ایجاد یک فناوری جدید وجود دارد که باید حل شود. همانطور که نیورالینک در حال جابجایی مرزهای اینترفیس مغز و کامپیوتر است، اطلاع از مشکلاتی که می‌تواند در چنین فناوری‌های ایجادشود هم موضوع مهمی است. امیدواریم با تلاش بیشتر محققان و مبتکران برای بهتر و موثرتر ساختن آن، شاهد دستاوردهای چشمگیری در این زمینه باشیم.

لوگو الکتروهایو

الکتروهایو در خدمت مخاطبان عزیز می‌باشد. ما در تیم الکتروهایو در تلاش برای تهیه مقالات و مطالب به روز هستیم. لطفا برای مطالب و مقالات بیشتر با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

محاسبات GPU چیست؟ - الکتروهایو

محاسبات GPU چیست؟

هدف اصلی یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) تسریع در ارائه و پردازش گرافیک است. با این حال، آنچه که GPU ها را در پردازش تصاویر بصری عالی می‌کند، این سخت افزار را در انجام وظایف خاص غیر گرافیکی (مانند آموزش

ادامه مطلب »
ارائه تکنیکی جدید توسط ریاضیدان‌ها برای افزایش سرعت اینترنت اشیا بوسیله روش تقسیم ترافیک بهینه - در الکتروهایو

ارائه تکنیکی جدید توسط ریاضیدان‌ها برای افزایش سرعت اینترنت اشیا بوسیله روش تقسیم ترافیک بهینه

ریاضیدانان دانشگاه RUDN یک الگوریتم مسیریابی جدید برای بهینه کردن و افزایش سرعت اینترنت اشیا ایجاد کرده‌اند. این الگوریتم به طور بهینه ترافیک را تقسیم می‌کند که سرعت و قابلیت اطمینان شبکه را بهبود می‌بخشد. نتایج در Mathematics منتشر شد.

ادامه مطلب »
کامل‌ترین راهنما برای انتخاب بهترین برد آردوینو برای انواع پروژه‌ها!!! در الکتروهایو

کامل‌ترین راهنما برای انتخاب بهترین برد آردوینو برای انواع پروژه‌ها!!!

بسیاری از مبتدیان دنیای الکترونیک، فعالیت خود را در این حوزه با کار بر روی برد Arduino شروع کردند. به هر حال، برد آردوینو یکی از محبوب‌ترین و مستندترین میکروکنترلرهای موجود در بازار است. اما وقتی وارد این اکوسیستم می‌شویم

ادامه مطلب »
نحوه نصب NVIDIA CUDA toolkit دراوبونتو در الکتروهایو

نحوه نصب NVIDIA CUDA toolkit دراوبونتو

پلت فرم NVIDIA CUDA Toolkit یک بستر نرم افزاری است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا از قدرت محاسباتی پردازش NVIDIA و برنامه‌های کاربردی شتاب دهنده GPU بهره ببرند. CUDA همچنین یک مدل برنامه نویسی و یک API است

ادامه مطلب »
داده‌های اسمی Nominal Data - الکتروهایو

داده‌های اسمی Nominal Data چیست؟

داده‌های اسمی(Nominal Data) یکی از اساسی‌ترین انواع داده‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌ها است. شناسایی …

حاشیه‌نویسی متن در هوش مصنوعی - سایت الکتروهایو

حاشیه‌نویسی متن در هوش مصنوعی

حاشیه‌نویسی داده به الگوریتم‌های یادگیری ماشین اجازه می‌دهد تا اطلاعات را درک و تفسیر کنند. …

هوش مصنوعی در باستان شناسی و کاربردهای آن - سایت الکتروهایو

هوش مصنوعی در باستان شناسی چه کاربردهای می‌تواند داشته باشد؟

مکان‌های باستان‌شناسی ممکن است ثابت باشند، اما فرهنگ‌هایی که آنها را تولید کرده‌اند، پویا و …

با الگوریتم تشخیص اشیاء FCOS آشنا شوید - سایت الکتروهایو

با الگوریتم تشخیص اشیاء FCOS آشنا شوید: تشخیص اشیاء تک مرحله‌ای کاملاً کانولوشنال

تشخیص اشیاء یک کار مهم در بینایی کامپیوتر است که با رسم کادرهای محدود کننده …

تصویربرداری چند طیفی، دیدی جدید فراسوی نور مرئی - سایت الکتروهایو

تصویربرداری چند طیفی، دیدی جدید فراسوی نور مرئی

تصویربرداری چند طیفی تکنیکی است که نور را در طیف وسیعی از باندهای طیفی، فراتر …