الکتروهایو

هوش مصنوعی / الکترونیک / برنامه‌نویسی

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هوش مصنوعی مولد چیست؟

هوش مصنوعی مولد در الکتروهایو
در این مقاله می‌خوانید:

زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

هوش مصنوعی مولد (Generative AI) نوعی هوش مصنوعی است که می‌تواند محتوا و ایده‌های جدیدی از جمله گفتگو، داستان، تصاویر، ویدئو و موسیقی را ایجاد کند. فناوری‌های هوش مصنوعی سعی دارند که هوش انسانی را در کارهای محاسباتی غیر رایج مانند تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی (NLP) و ترجمه متون استفاده کنند. هوش مصنوعی مولد قدم بعدی در توسعه هوش مصنوعی است. این تکنولوژی را می‌توان برای یادگیری زبان انسانی، زبان‌های برنامه نویسی، هنر، شیمی، زیست شناسی یا هر موضوع پیچیده‌ای آموزش داد. این علم با استفاده از ساختار خود از داده‌های آموزشی برای حل مشکلات جدید استفاده مجدد می‌کند. به عنوان مثال، می‌تواند واژگان انگلیسی را یاد بگیرد و از کلماتی که پردازش می‌کند شعر بسازد. کسب و کارها و یا سازمان‌ها می‌توانند از این تکنولوژی برای اهداف مختلفی مانند ایجاد ربات چت، تولید رسانه و  همچنین توسعه و طراحی محصول استفاده کنند.

چرا هوش مصنوعی مولد مهم است؟

برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مانند ChatGPT توجه و اشتیاق گسترده‌ای را امروزه به خود جلب کرده‌اند. آنها می‌توانند به بازآفرینی بیشتر تجربیات و برنامه‌های کاربردی مشتری، ایجاد برنامه‌های کاربردی جدید که قبلاً دیده نشده‌اند کمک کنند و به مشتریان کمک کنند تا به سطوح بهره‌وری جدیدی دست یابند. بر پایه گفته گلدمن ساکس، هوش مصنوعی مولد می‌تواند باعث افزایش ۷ درصدی (یا تقریباً ۷ تریلیون دلاری) در تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) شود. آنها همچنین پیش بینی می‌کنند که این می‌تواند رشد بهره وری را 1.5 درصد در طی 10 سال افزایش دهد. در ادامه، برخی از مزایای هوش مصنوعی مولد ارائه شده است.

هوش مصنوعی مولد (Generative AI) نوعی هوش مصنوعی است که می‌تواند محتوا و ایده‌های جدیدی از جمله گفتگو، داستان، تصاویر، ویدئو و موسیقی را ایجاد کند.

بهبود سرعت تحقیقات

الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند داده‌های پیچیده را با روش‌های جدید کاوش کرده و تجزیه و تحلیل کنند. بنابراین، محققان می‌توانند روندها و الگوهای جدیدی را کشف کنند که ممکن بود در غیاب استفاده از این تکنولوژی آشکار نمی‌شد. این الگوریتم‌ها می‌توانند محتوا را خلاصه کنند، راه‌حل‌های چندگانه را ترسیم کنند، ایده‌‌های جدید را با طوفان فکری  ایجاد نمایند و مستندات دقیقی را از یادداشت‌های پژوهشی ایجاد کنند. به همین دلیل است که هوش مصنوعی مولد تحقیقات و نوآوری را به شدت افزایش می‌دهد. برای مثال، سیستم‌های مبتنی بر این تکنولوژی در صنعت داروسازی برای تولید و بهینه‌سازی توالی پروتئین و تسریع قابل توجه در کشف دارو استفاده می‌شوند.

– بهبود تجربه مشتری

هوش مصنوعی مولد می‌تواند به طور طبیعی به مکالمات انسانی پاسخ دهد و به عنوان ابزاری برای خدمات مشتری و شخصی‌سازی گردش کار مشتری عمل کند. به عنوان مثال، می‌توانید از ربات‌های چت مجهز به هوش مصنوعی، ربات‌های صوتی و دستیارهای مجازی استفاده کنید. این عمل باعث بالارفتن  بهره‌وری و تقویت دقت پاسخگویی به مشتریان می‌شود. همچنین این سیستم‌ها می‌توانند با ارائه پیشنهادات و ارتباطات به روش شخصی‌سازی شده، تعامل با مشتری را افزایش می‌دهند.

بهینه سازی فرآیند‌های کسب و کار

با استفاده از هوش مصنوعی مولد، می‌توان فرآیندهای کسب‌وکار را با استفاده از یادگیری ماشینی (ML) و برنامه‌های هوش مصنوعی در تمام بخش‌ها بهینه کرد. همچنین می‌توان این فناوری را در تمام زمینه‌های کسب و کار، از جمله مهندسی، بازاریابی، خدمات مشتری، مالی و فروش به کار برد.به عنوان مثال، آنچه که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای بهینه سازی انجام دهد، درادامه ذکر شده است:

  • استخراج و خلاصه کردن داده‌ها از هر منبع برای توابع جستجوی دانش
  • ارزیابی و بهینه‌سازی سناریوهای مختلف برای کاهش هزینه در زمینه‌هایی مانند بازاریابی، تبلیغات، مالی و تدارکات
  • تولید داده های مصنوعی برای ایجاد داده‌های برچسب دار برای یادگیری تحت نظارت و سایر فرآیندهای ML

– تقویت بهره‌ وری کارکنان

مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند گردش کار کارکنان را افزایش داده و به عنوان دستیاران کارآمد برای همه افراد سازمان عمل کنند. این مدل‌ها می‌توانند هر کاری را  شامل جستجو تا تولید را به روشی شبیه انسان‌ها انجام دهند. هوش مصنوعی مولد می‌تواند بهره وری را برای انواع مختلفی از کارکنان افزایش دهد که این موارد در ادامه آورده شده است:

  • قادر به پشتیبانی و حمایت از وظایف خلاقانه با تولید چند نمونه اولیه بر اساس ورودی‌ها و محدودیت‌های خاص است. همچنین می‌تواند طرح‌های موجود را بر اساس بازخورد انسانی و محدودیت‌های مشخص شده بهینه کند.
  • پیشنهاد تولید کد نرم افزاری جدید برای توسعه برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • پشتیبانی از مدیریت با تولید گزارش‌ها، خلاصه‌ها و پیش بینی‌ها
  • تولید اسکریپت‌های فروش جدید، محتوای ایمیل و وبلاگ‌ها برای تیم‌های بازاریابی

 با این تکنولوژی شما می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید، هزینه‌ها را کاهش دهید و کارایی را در سراسر سازمان خود افزایش دهید.

لوگو الکتروهایو

الکتروهایو در خدمت مخاطبان عزیز می‌باشد. ما در تیم الکتروهایو در تلاش برای تهیه مقالات و مطالب به روز هستیم. لطفا برای مطالب و مقالات بیشتر با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

داده‌های اسمی Nominal Data - الکتروهایو

داده‌های اسمی Nominal Data چیست؟

داده‌های اسمی(Nominal Data) یکی از اساسی‌ترین انواع داده‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌ها است. شناسایی و تفسیر آن در بسیاری از زمینه‌ها از جمله آمار، علوم کامپیوتر، روانشناسی و بازاریابی ضروری است. این مقاله ویژگی‌ها، کاربردها و تفاوت‌های داده‌های اسمی

ادامه مطلب »
حاشیه‌نویسی متن در هوش مصنوعی - سایت الکتروهایو

حاشیه‌نویسی متن در هوش مصنوعی

حاشیه‌نویسی داده به الگوریتم‌های یادگیری ماشین اجازه می‌دهد تا اطلاعات را درک و تفسیر کنند. حاشیه‌نویسی‌ها برچسب‌هایی هستند که داده‌ها را شناسایی و طبقه‌بندی می‌کنند یا قطعات مختلف اطلاعات را با یکدیگر مرتبط می‌کنند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی از آنها به

ادامه مطلب »
هوش مصنوعی در باستان شناسی و کاربردهای آن - سایت الکتروهایو

هوش مصنوعی در باستان شناسی چه کاربردهای می‌تواند داشته باشد؟

مکان‌های باستان‌شناسی ممکن است ثابت باشند، اما فرهنگ‌هایی که آنها را تولید کرده‌اند، پویا و متنوع بودند. برخی از آنها کاملاً عشایری بودند و مرتباً موقعیت خود را تغییر می‌دادند. برخی از آنها فواصل بسیار زیادی را مهاجرت کردند، در

ادامه مطلب »
با الگوریتم تشخیص اشیاء FCOS آشنا شوید - سایت الکتروهایو

با الگوریتم تشخیص اشیاء FCOS آشنا شوید: تشخیص اشیاء تک مرحله‌ای کاملاً کانولوشنال

تشخیص اشیاء یک کار مهم در بینایی کامپیوتر است که با رسم کادرهای محدود کننده در اطراف اشیاء شناسایی شده، مکان یک شی را در یک تصویر شناسایی و مکان‌یابی می‌کند. اهمیت تشخیص اشیاء را نمی‌توان به اندازه کافی بیان

ادامه مطلب »
با سایت Kaggle آشنا شوید! دریچه‌ای رو به دنیای اجتماع متخصصان هوش مصنوعی - سایت الکتروهایو

با سایت Kaggle آشنا شوید! دریچه‌ای رو به دنیای اجتماع متخصصان هوش مصنوعی

یادگیری ماشین (Machine Learning) و علم داده (Data Science) موضوعاتی هستند که در تمامی بخش‌های فناوری اطلاعات در مورد آن بحث و گفتگو وجود دارد. امروزه همه چیز در حال خودکار شدن است، و برنامه‌های کاربردی نیز به سرعت در

ادامه مطلب »
داده‌های اسمی Nominal Data - الکتروهایو

داده‌های اسمی Nominal Data چیست؟

داده‌های اسمی(Nominal Data) یکی از اساسی‌ترین انواع داده‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌ها است. شناسایی …

حاشیه‌نویسی متن در هوش مصنوعی - سایت الکتروهایو

حاشیه‌نویسی متن در هوش مصنوعی

حاشیه‌نویسی داده به الگوریتم‌های یادگیری ماشین اجازه می‌دهد تا اطلاعات را درک و تفسیر کنند. …

هوش مصنوعی در باستان شناسی و کاربردهای آن - سایت الکتروهایو

هوش مصنوعی در باستان شناسی چه کاربردهای می‌تواند داشته باشد؟

مکان‌های باستان‌شناسی ممکن است ثابت باشند، اما فرهنگ‌هایی که آنها را تولید کرده‌اند، پویا و …

با الگوریتم تشخیص اشیاء FCOS آشنا شوید - سایت الکتروهایو

با الگوریتم تشخیص اشیاء FCOS آشنا شوید: تشخیص اشیاء تک مرحله‌ای کاملاً کانولوشنال

تشخیص اشیاء یک کار مهم در بینایی کامپیوتر است که با رسم کادرهای محدود کننده …

تصویربرداری چند طیفی، دیدی جدید فراسوی نور مرئی - سایت الکتروهایو

تصویربرداری چند طیفی، دیدی جدید فراسوی نور مرئی

تصویربرداری چند طیفی تکنیکی است که نور را در طیف وسیعی از باندهای طیفی، فراتر …